Dragi �itatelji benedictusa!
Isus dolazi me�u svoje prestra�ene u�enike i pozdravlja ih pozdravom mira.
No moglo je to i�i i druga�ije.
�to bi bilo da je rekao: Kako ste svi mogli pobje�i?
Zar u tom najte�em �asu niste mogli biti sa mnom?
Kako ste me mogli napustiti?
Za�to se toliko bojite?
Zar imate tako malo pouzdanja?
- I �itava bi stvar bila posve druga�ija.
No Bog nije takav.
Ne predbacuje.
Ne optu�uje.
Na name�e krivnju.
Umjesto toga: Mir vama!
I nalog u�enicima da opra�taju grijehe, ali i da uskra�uju opro�tenje.
Me�u ljudima, dakle, smije postojati i mogu�nost uskra�ivanja opro�tenja, sve bi drugo za �ovjeka bilo previ�e.
Evo deset teza o opro�tenju, kako ih je sro�ila luksembur�ka Komisija "Iustitia et pax":
1. Opro�tenje mo�e biti duga�ak proces;
2. Opro�tenje ne ovisi o priznanju;
3. Opro�tenje ne pretpostavlja sveobuhvatno razumijevanje pro�losti;
4. Opro�tenje zna�i odre�i se prava na osvetu;
5. Opro�tenje ne zna�i zaborav;
6. Opro�tenje zna�i ne spominjati uvijek iznova nepravdu;
7. Opro�tenje ne zna�i opravdavati postupke druge osobe;
8. Za opro�tenje je potrebno unaprijed donijeti svjesnu odluku;
9. Opro�tenje ne zna�i nu�no da �e biti novoga povjerenja;
10. Opro�tenje je pretpostavka za novi po�etak.
U toj dubini Bo�jega dara i promisli, u borbi �ivota da �ivimo u svjetlosti i snazi Duha Svetoga i Vama molimo i �elimo lijepu svetkovinu Duhova i darove njegove u svakodnevici �ivota!
Va�e sestre benediktinke s Paga